خواص شیره انجیر برای پوست و مو

انجیر یکی از میوه‌های بهشتی است که بر خلاف ظاهر ظریف و کوچک خود، خواص درمانی بی‌نظیری دارد. اگر می‌خواهید از خواص این میوه خوشمزه در تمام طول سال بهرمند شوید، استفاده از شیره انجیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این مایع غلیظ و شیرین تمام خواص انجیر را به صورت فشرده در خود دارد و همیشه به راحتی در دسترس است. خواص بی‌نظیر انجیر، این شیره را به داروخانه‌ای برای بدن تبدیل کرده است. اگر بخواهیم تمام خواص شیره انجیر را نام ببریم، به بیش از یک مقاله نیاز است؛ اما آیا با خواص شیره انجیر برای پوست آگاه هستید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با خواص شیره انجیر برای مو و پوست بیشتر آشنا شوید تا از خواص این شیره کم‌نظیر شگفت زده شوید!

خواص شیره انجیر برای پوست و مو

خواص شیره انجیر برای پوست

انجیر سرشار از آنتی اکسیدان و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن مانند امگا 3، اسیدهای چرب، آهن و مس است که مانند یک مولتی ویتامین قوی عمل می‌کند؛ با این تفاوت که عوارض و مضرات داروهای شیمیایی را ندارد و به راحتی در دسترس همه قرار می‌گیرد. از خاصیت و اثربخشی شیره انجیر برای سلامت پوست، نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و تنها با خرید شیره انجیر از همه خواص جادویی آن بهرمند خواهید شد. در ادامه به معرفی چندین اثر طلایی این شیره برای پوست، خواهیم پرداخت.

شیره انجیر، یک مرطوب کننده قوی و آبرسان برای پوست

اگر از خشکی پوست خود رنج می‌برید، مقداری از شیره انجیر را روی پوست صورت یا لب ماساژ دهید تا خشک شود سپس آبکشی نمایید تا از لطافت پوست خود لذت ببرید. اگر این کار را به صورت مداوم تکرار کنید، شیره انجیر با سطح بالای امگا 3، شما را از هزینه‌های گزاف آبرسان و مرطوب کننده‌های صنعتی بی‌‍نیاز می‌کند. این شیره سلول‌های مرده پوست را از بین برده و پوست سالم و درخشانی را پس از یک روز کاری و خستگی، برای شما به ارمغان می‌آورد.

شیره انجیر مناسب برای انواع پوست و استفاده روزانه

شیره انجیر سرشار از مواد ضروری مانند ویتامین A و آب است و خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی آن، مناسب استفاده روزانه برای هر مدل پوست بوده و پوست را شفاف و نرم می‌کند. اگر به صورت مستمر از این ماسک و برای پوست خود استفاده کنید و از خواص شیره انجیر آگاه شوید، تاثیر آن شما را شگفت زده خواهد کرد. این ماسک مناسب رفع خستگی و آلودگی پوست بوده و جایگزین مناسبی برای ماسک‌های شیمیایی به حساب می‌آید.

شیره انجیر، معجونی شفابخش برای جلوگیری از پیری زودرس

پیری زودرس و چروک صورت یکی از مشکلاتی است که این روزها به خاطر استرس، هوای آلوده و استفاده از مواد آرایشی نامناسب، سلامتی پوست را تهدید می‌کند. شیره انجیر سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین B و E است که مانند یک اکسیر معجزه‌آسا، پوست شما را از تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد و پیری زودرس در امان نگه می‌دارد. اگر می‌خواهید پوست شاداب و جوانی داشته باشید، از ماسک شیره انجیر غافل نشوید.

خواص شیره انجیر برای طراوت و شادابی پوست

خاصیت مرطوب کنندگی شیره انجیر به همراه آنتی اکسیدان، فسفر، منیزیم، کلسیم و ویتامین B، پوست صورت را شاداب می‌کند و طراوت را برای پوست به ارمغان می‌آورد. ویتامین‌های غنی این شیره به همراه مقادیر زیاد آهن باعث تسهیل در گردش خون شده و صورت را سرخ و شاداب می‌کند و رنگ پریدگی بر اثر کم‌خونی را از بین می‌برد.

خواص شیره انجیر برای درمان جوش، آکنه و جای زخم

اگر جوش یا جای زخمی دارید که ظاهرش شما را اذیت می‌کند، ماسک شیره انجیر را با آرد جو مخلوط کرده تا ضماد غلیظی درست شده و روی آکنه یا جای زخم قرار دهید و پس از چند دقیقه با آب خنک آبکشی کنید. با میل کردن شیره انجیر، تمام مواد زائد و سموم از بدن دفع شده و جوش و آکنه کاهش می‌یابد و پوست صاف و نرمی را به ارمغان می‌آورد.

شیره انجیر بهترین جایگزین برای مواد آرایشی و بهداشتی

شیره انجیر با داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان و ویتامین C، خاصیت کشسانی پوست را بالا می‌برد و با کلاژن سازی، طراوت و شادابی را به پوست برمی‌گرداند و از پیری و کک صورت جلوگیری می‌کند. با استفاده از شیره انجیر از هزینه‌های گزاف روتین‌های پوستی بی‌نیاز خواهید شد و از عوارض تزریق ژل یا بوتاکس در امان خواهید بود.

به صورت کلی شیره انجیر با داشتن مقادیر زیاد فیبر، گوارش بدن را از سموم و مواد زائد تهی کرده و هضم غذا را تسریع می‌کند و از بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و… جلوگیری به عمل می‌آورد. پسورالن موجود در شیره انجیر، آن را به دارویی شفابخش برای پسوریازیس تبدیل کرده است.

روش‌های مصرف شیره انجیر

شیره انجیر را می‌توانید در شیر ولرم حل کرده و میل کنید و یا مخلوط با ارده، یک وعده غذایی سالم و غنی را برای صبحانه خود بسازید. همچنین از ماسک این شیره به صورت خالص یا از ترکیب با ماست یا آرد جو برای رفع ضایعات پوستی بهرمند شوید. این شیره در ترکیب با آب خنک یک نوشیدنی خوشمزه برای عصر روزهای گرم به وجود می‌آورد.

خواص شیره انجیر برای مو

امروزه تاثیر مواد آرایشی صنعتی، رنگ‌ موهای شیمیایی و رژیم‌های غذایی نادرست باعث شده تا افراد زیادی از ریزش و مشکلات مو رنج ببرند. از تاثیر مو در زیبایی افراد نمی‌توان چشم‌پوشی کرد؛ بنابراین مشکلات آن، تاثیر زیادی روی روحیه و اعتماد به نفس انسان‌ها دارد. یکی از مواد غذایی که با داشتن مواد معدنی و ویتامین‌های مفید، رژیم غذایی را کامل و غنی کرده و از بروز مشکلات برای مو جلوگیری می‌کند، شیره انجیر است که مانند یک معجون، شما را از مضرات داروهای شیمیایی در امان نگه می‌دارد. اگر شما هم دغدغه سلامت مو و شادابی آن را دارید با ما همراه باشید.

خواص شیره انجیر برای رشد مو و کاهش ریزش

شیره انجیر سرشار از ویتامین‌های ‌C، E و منیزیم است که باعث افزایش گلبول‌های قرمز و تسهیل در گردش خون و خون رسانی به پوست سر می‌شود. این قضیه باعث افزایش رشد مو شده و پرحجمی را به ارمغان می‌آورد. شیره انجیر با کلاژن سازی و آبرسانی زیاد خود، از بروز مشکل در مو و کم حجمی جلوگیری می‌کند.

افزایش درخشنگی و شادابی مو با شیره انجیر

شیره انجیر سرشار از اسیدهای چرب مانند امگا 3 است که باعث تنظیم چربی پوست سر و مو می‌شود و درخشندگی و شادابی مو را به همراه خواهد داشت. این شیره مانند یک داروی قوی باعث رشد مو و کاهش شکنندگی و ریزش مو می‌شود.

خواص شیره انجیر برای جلوگیری از سفیدی زودرس مو

انجیر با داشتن مقادیر زیاد مس باعث افزایش ملانین مو شده و مانند یک اکسیر معجزه‌آسا از سفیدی زودرس مو جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

انجیر یکی از میوه‌های ارزشمند و مفید است که هدیه گران‌بهایی از مادر طبیعت برای ما به حساب می‌آید. شیره این میوه علاوه بر طعم عالی و خوشمزه، خواص درمانی بالایی دارد که جایگاه آن را در رژیم غذایی ما، تثبیت می‎‌کند. در این مقاله سعی کردیم خواص شیره انجیر برای پوست را نام ببریم اما اگر برایتان این سوال پیش آید که خواص شیره انجیر محدود به پوست می‌شود باید بگوییم که خیر. شیره انجیر خواص بی‌شماری دارد که تنها بخش کوچکی از آن را نام بردیم. امیدواریم با مطالعه خواص شیره انجیر برای مو که یکی از هزاران خاصیت این معجون شفابخش است، از این شیره بیش از پیش بهرمند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *