خواص حلوا شکری و فواید مصرف آن

کنجد یکی از دانه‌های روغنی است که بر خلاف ظاهر کوچک و نحیف خود، خواص زیادی دارد. کنجد و فرآورده‌های آن غذای کامل و مقوی به حساب می‌آیند که در طب سنتی به خاطر طبع گرم و خواص زیاد، جایگاه ویژه‌ای دارند. حلوا شکری یکی از فرآورده‌های این ماده ارزشمند است که از ترکیب شکر و ارده کنجد به وجود می‌آید. این ماده غذایی خوشمزه و پر فایده یکی از منابع غذایی مفید است که باید در برنامه غذایی ما جای ثابتی داشته باشد. طعم حلوا شکری طوری است که اکثرا مورد استقبال کودکان قرار می‌گیرد و می‌تواند به یکی از مواد غذایی مفید در برنامه غذایی روزانه‌، جای تنقلات غیر مفید و مضری مانند پفک و چیپس را بگیرد.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید می خواهید غذاهای مقوی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید پیشنهاد من به شما استفاده از حلوا شکری است. اگر می پرسید چرا؟ پس با ما باشید تا شما را با خواص حلوا شکری و فواید آن بیشتر آشنا کنیم.

چرا مصرف حلوا شکری توصیه می شود؟

حلوا شکری برای صبحانه کودکان، غذایی بسیار غنی و مقوی است. حلوا شکری دارای ویتامین های متعددی از جمله ویتامین B، E، D، پروتئین و اسیدهای پرچرب غیر اشباع می باشد. حلوا شکری به خاطر ویتامین هایی که در خود دارد، توانسته خود را در ردیف غذاهای غنی و مقوی برای صبحانه کودکان و سایر افراد قرار دهد. به خاطر کالری بسیار زیادی که دارد، برای تقویت بدن و و کالری لازم برای انجام فعالیت روزانه کودکان و همچنین بزرگسالان بسیار مناسب میباشد.

حلوا شکری با طعم شیرین و جذاب ارده و کنجد، یکی از مقوی ­ترین مواد غذایی در سفره­‌ غذایی ایرانی­ان به شمار می‌­آید. این ماده غذایی، حاوی پروتئین، لسیتین، اسیدهای چرب مفید برای بدن، کلسیم، فسفر، منیزیم و همچنین ویتامین­ هایی چون ب، د و ای می­‌باشد. در واقع حلوا شکری مانند یک داروخانه برای بدن عمل می‌کند و تمام مواد معدنی مورد نیاز برای بدن را مانند یک مولتی ویتامین تامین می‌کند و عوارض داروهای شیمیایی را ندارد. در ادامه قصد داریم با خواص حلوا شکری بیشتر آشنا شویم.

تفاوت حلوا شکری با حلوا ارده در چیست؟

این دو ماده غذایی که از فرآورده‌های ارده کنجد به حساب می‌آیند، خواص مشترک بسیاری دارند چون پایه هردو از ارده کنجد تشکیل شده است. تنها تفاوت این دو ماده غذایی مقوی در ترکیبات شیرین کننده است که در حلوا ارده از شیرین کننده‌های طبیعی مثل انواع شیره استفاده می‌شود ولی برای شیرین کردن حلوا شکری از شکر استفاده می‌شود. در هر صورت خواص ارده در هر دو ماده غذایی حفظ می‌شود و یک پیشنهاد عالی برای قرار گرفتن در رژیم غذایی افرادی است که بدن نحیف و ضعیفی مانند کودکان یا بزرگسالانی که ضعف عمومی دارند، است.

مواد تشکیل دهنده حلوا شکری چیست؟

حلوا شکری با ترکیب کنجد سابیده شده و شیره تهیه می­‌شود. به جای شیره می­‌توان از شکر نیز استفاده کرد اما توصیه ما شیره است. یکی از خواص حلوا شکری این است که علاوه بر فراهم کردن انرژی بدن، به دلیل دارا بودن طبع گرم برای افراد سرد مزاج نیز خواص مفیدی در پی دارد. . حلوا شکری جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی دارد و به عنوان یک دارو برای رفع سردی بدن استفاده می‌شود. در صورت فرآوری صحیح حلوا شکری، منبع غنی برای تامین امگا 3، امگا 6 و امگا 9 خواهد بود. از آنجایی که این ماده غذایی دیرتر هضم می‌­شود، می‌­تواند مدت بیشتری احساس سیری به فرد دهد.

بنابراین این ماده غذایی به افرادی که قصد لاغر شدن دارند نیز توصیه می‌شود که قبل از وعده غذایی مقداری از آن را میل کنند تا با احساس سیری، جلوی میل کردن زیاد غذا گرفته شود و همچنین مواد معدنی و مغذی مورد نیاز بدن در زمان رژیم را فراهم کند تا بدن با کمبود ویتامین مواجه نشود.

 

ترکیبات اصلی سازنده این ماده غذایی، ارده، شکر و کنجد است. البته این خوراکی شیرین در طعم­‌های متنوع و بسته­ بندی مختلف در ایران تولید می­‌شود. حلوا شکری به عنوان یک خوراکی با کالری بالا و در عین حال حجم پایین شناخته می­‌شود. امروز در ترکیبات این ماده مغذی عصاره یا شیره انگور استفاده می­‌شود که نسبت به شکر خواص بهتری را برای بدن مفیدتر می‌­سازد.

کالری بالا در ارده، به علت وجود کنجد در ارده است که آن را بسیار غنی و مقوی کرده است. کنجد هم از ویتامین های B،D،E تشکیل شده است و دارای 50% روغن یا اسیدهای اشباع شده پرچرب می‌باشد. شاید این تصور ذهنی برایتان پیش بیاید که برای کودکانی که دارای اضافه وزن هستند چه کنیم، حلوا ارده یا حلوا شکری برای کودکانی که افزایش وزن دارند، بسیار مناسب است، زیرا باعث کم شدن اشتها می‌شود و بعضی افراد آن را با ماست، پنیر یا خامه مصرف می‌کنند.

حلوا شکری سنتی بروجرد

کودکانی که به دیابت مبتلا هستند، رژیم غذایی خاصی دارند پس باید کمتر، ارده مصرف کنند. حلوا شکری بسیار انرژی زاست، و در فصل‌های سرد سال مثل پاییز و زمستان که کودکان و سایر افراد نیاز به گرم کردن بدن خود دارند، غذایی بسیار عالی به شمار می‌رود. چون حلوا شکری به علت وجود کنجد در خود، دارای طبع گرم است به همین علت برای فصل سرد سال مناسب است. حلوا شکری به دلیل داشتن کالری بالا باعث تامین انرژی مورد نیاز کودکان می‌شود. یکی دیگر از خواص حلوا شکری برای کودکان، تقویت عملکرد ذهن و افزایش قدرت یادگیری می‌شود.

از خواص حلوا شکری برای بدن چه می‌دانید؟

یکی از خواص حلوا شکری در بدن، بالا بردن انرژی و میل جنسی است. علاوه بر این در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. با توجه به دارا بودن میزان کالری بالا، مصرف این خوراکی خوش­مزه در جهت تامین انرژی بدن برای کودکان و افراد مسن مناسب است. در ادامه به دیگر خواص حلوای شکری برای بدن اشاره می‌­کنیم:

  • کاهش کلسترول خون
  • کمک به تنظیم متابولیسم بدن
  • افزایش نیروی باروری در مردان
  • تسکین ورم و التهاب داخلی بدن
  • پیشگیری از ابتلا به بیماری­‌های مربوط به مغز و میگرن
  • در کاهش دردهای مفصلی به ویژه در افراد با مزاج سرد موثر است.
  • به افرادی که از یبوست رنج می‌­برند، مصرف حلوا شکری توصیه می­‌شود.
  • این خوراکی مفید، با داشتن کلسیم موجب تقویت استخوان و دندان می­‌شود.
  • از دیگر خواص حلوا شکری می‌­توان به پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان اشاره نمود.
  • به درمان بیماری‌­های رحم کمک می­‌کند و موجب تسریع در شروع دوران قاعدگی می‌­گردد.
  • یکی از خواص حلوا شکری، کمک به باز شدن خلط و جوش به ویژه در افراد با مزاج سرد است.
  • مصرف این ماده غذایی به خاطر داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان با تقویت سیستم ایمنی بدن، در پیشگیری از سرماخوردگی و یا تسریع درمان آن نیز مفید ارزیابی شده است.
  • به دلیل ترکیبات مغذی این خوراکی، می‌­توان از حلوا شکری به عنوان تقویت­ کننده حافظه و عملکرد مغز به ویژه در کودکان و نوجوانان یاد کرد.
  • افرادی  به خاطر کم‌خونی که حس کرختی و بی‌حالی دارند، می‌­توانند با گنجاندن حلوا شکری در وعده صبحانه یا میان­ وعده خود، این مشکل را رفع کنند.
  • افرادی که در ناحیه کبد مانند کبد چرب یا کلیه دچار ناراحتی هستند، می­‌توانند با بهره­‌مندی از حلوا شکری، این مشکل را تسکین دهند.
  • مصرف ماده غذایی به ویژه برای بانوان توصیه می­‌شود چرا که حلوا پشمکی منبع مناسبی برای تامین آهن بدن است.
  • از خواص حلوا شکری به تاثیرگذاری آن در سلامت پوست و مو باید اشاره کرد که به دلیل چربی موجود در کنجد و ترکیبات آن است.
  • و ریزش مو را به دلیل مواد معدنی زیاد قطع می‌کند.
  • اگر شرایط مناسب نگهداری شود و در حرارت ایده‌­آل فرآوری گردد می‌­تواند به خوبی پاسخگوی نیاز به اسیدهای چرب بدن باشد.

خواص حلوا شکری برای کودکان و بزرگسالان چیست؟

حلوا شکری دارای انواع ویتامین‌ها و اسیدهای چرب غیر اشباع است. همچنین کنجد که، از مواد اصلی تشکیل دهنده حلوا ارده می باشد نیز، دارای کالری بسیار زیاد است. مصرف حلوا شکری علاوه بر کودکان، برای بزرگسالان و حتی ورزشکاران نیز بسیار مناسب است. ورزشکاران می‌توانند حلوا شکری را قبل از تمرین های ورزشی مصرف کنند که به خاطر پروتئین بالا، بدن خود را آماده برای انواع ورزش های سنگین کنند.

حلوا شکری و فواید آن

55% از حلوا ارده از چربی‌های مفید اسید آمینه تشکیل شده است و باقیمانده آن را پروتئین، کامل کرده است. حلوا شکری دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی و قدرتمند است. همچنین باعث سلامت بدن در کودکان، بزرگسالان و حتی ورزشکاران می‌شود. قبل از تمرین ورزشی، مصرف حلوا شکری، باعث تامین انرژی بدن در حین تمرین می‌شود. زیرا شامل مواد مغذی از جمله: کلسیم، آهن، روی، مس، فسفر، و منیزیم است. برای ورزشکاران، بزرگسالان و همچنین کودکان بسیار ضروری و مفید است.

از آنجایی که برای سلامتی کودکان و بزرگسالان، تغذیه اهمیت زیادی دارد، تغذیه مناسب و صحیح نیز، در کارایی انسان در طول روز اثر بسیار مهمی دارد. نیاز بدن انسان باید از طریق انرژی حاصل از مواد غذایی تامین شود. این نیاز بر حسب جثه، سن، نوع ورزشی که انجام می‌دهید و وضعیت بدنی هر فرد متفاوت است.

حلوا شکری یا حلوا ارده به مقدار مناسبی می‌تواند نیاز بدن ورزشکار را تامین کند، زیرا شامل ترکیبی از چربی، کربوهیدرات و پروتئین است. این عامل می تواند نیاز بدن ورزشکاران، کودکان و بزرگسالان را تا حد زیادی تامین کند. کودکان برای انجام فعالیت‌های زیاد، نیاز به انواع ویتامین‌ها دارند که آهن و کلسیم بیشترین اهمیت را در این موارد دارند. کلسیم برای محافظت از فشارهایی که به بدن ورزشکار وارد می‌شود، ضروری است. حلوا ارده یا حلوا شکری همه ی این ویتامین ها را در خود دارد، و غذایی بسیار مقوی و خوشمزه است.

خواص حلوا شکری برای رفع کم خونی

یکی از خواص مهم و غیر قابل انکار فرآورده‌های ارده مانند حلوا شکری، رفع کم خونی و فقر آهن است. این ماده غذایی مفید با داشتن مقادیر زیاد آهن باعث افزایش گلبول‌های قرمز خون شده که باعث تسهیل در خون‌رسانی به کل بدن می‌شود که باعث شادابی در پوست صورت و رفع بی‌حالی و ضعف عمومی در افرادی که از کم‌خونی رنج می‌برند به خصوص دختران جوان که به خاطر پریود مقادیر زیادی خون از دست می‌دهند، می‌شود.

خواص حلوا شکری برای جلوگیری از سرطان

از دیگر خواص حلوا شکری می‌توان به داشتن آنتی اکسیدان زیاد و مبارزه با رادیکال‌های آزاد اشاره کرده که باعث پیشگیری از سلول‌های سرطانی می‌شود و سلامت فرد را تضمین می‌کند.

خواص حلوا شکری در سلامت رحم و رفع بیماری‌های زنان

یکی از دلایل اصلی مشکلات رحم و عفونت‌های زنانگی، طبع سردی است که به خاطر مصرف مواد غذایی مضر در طول روز برای بدن به ویژه رحم ایجاد می‌شود. حلوا شکری با داشتن طبع گرم باعث رفع سردی رحم می‌شود و از ایجاد عفونت‌های زنان جلوگیری می‌کند. مصرف حلوا شکری در دختران جوان برای داشتن قاعدگی بدون درد بسیار توصیه می‌شود. همچنین حلوا ارده رحم را تقویت می‌کند و برای زوج‌های جوان باعث افزایش شانس فرزندآوری می‌شود.

خواص حلوا شکری برای سلامت قلب

همان‌طور که قبلا ذکر کردیم، ارده حاوی مقادیر زیادی چربی غیر اشباع و مفید است که باعث کاهش کلسترول خون و سلامت عروق و قلب می‌‍شود و از ایجاد سکته قلبی بر اثر گرفتگی رگ‌ها جلوگیری می‌کند.

خواص حلوا شکری برای سلامت مو و پوست

برخی از فواید حلوا شکری برای پوست و مو به شرح زیر است:

  • فرآورده‌های کنجد حاوی مقادیر زیادی ویتامین B هستند که در سلامت و درخشندگی مو و پوست نقش به سزایی دارند.
  • حلوا شکری باعث افزایش ملانین شده که از سفیدی زودرس مو جلوگیری می‌کند.
  • این ماده غذایی موجب تقویت ریشه موها می‌شود و مانند یک نرم کننده قوی شما را از کراتین و مواد شیمیایی بی‌نیاز می‌کند.
  • حلوا شکری با تسهیل گردش خون و آنتی اکسیدان بالا باعث شادابی و سرخی پوست شده و از پیری زودرس و ایجاد کک و مک جلوگیری می‌کند.
  • حلوا شکری با رفع کم خونی باعث برگشت رنگ خوش به صورت می‌شود و از زردی و بی‌حالی جلوگیری می‎‌کند.
  • حلوا شکری با داشتن مقادیری کربوهیدرات باعث چاقی موضعی در صورت شده و افرادی که از لاغری صورت رنج می‌برند را از مصرف مواد شیمیایی بی‌نیاز می‌کند. این چاقی موضعی باعث برگشت شادابی و طراوت به پوست صورت می‌شود و از چین و چروک جلوگیری می‌کند.

خواص حلوا شکری و حلوا ارده برای کودکان دچار یبوست

امروزه افراد زیادی از جمله کودکان، به دلایل مختلفی از جمله: عارضه‌های ناشی از دستگاه گوارش ، تغذیه نامناسب، استفاده از مواد غذایی مضر مانند چیپس و پفک، عدم تحرک مناسب به خاطر زندگی شهری و استفاده از وسایل بازی بدون تحرک و غیره، دچار یبوست هستند. مصرف بعضی از مواد غذایی نیز می تواند موجب ایجاد یبوست باشد. مصرف بعضی از غذاها می تواند باعث تسکین یبوست شود. خواص حلوا شکری برای کودکان دچار یبوست موضوعی است که می خواهیم در این مبحث برایتان توضیح دهیم. حلوا شکری و حلوا ارده به دلیل کنجدی که در آن موجود می باشد، باعث روان شدن دستگاه گوارش و دفع آسان مواد غذایی شود. این موضوع باعث درمان مشکل یبوست در کودکان و بزرگسالان شده است. همچنین خواص حلوا شکری برای کودکان دارای یبوست، به دلیل فیبر موجود در آن است که باعث تسهیل در عمل دفع می‌شود.

خواص حلوا شکری برای کودکان

فیبر، برای دستگاه گوارش و روان شدن روده نقش مهمی دارد. پزشکان توصیه می‌کنند از مصرف حلوا شکری و حلوا ارده و به طور کلی، از غذاهایی که دارای فیبر هستند، غافل نشوید. به دلیل فیبر زیادی که در حلوا شکری و حلوا ارده وجود دارد، مثل مرطوب کننده عمل می‌کنند، و باعث نرم شدن روده و مدفوع می شود و فرایند دفع را آسان می کند. گرچه داروهای شیمیایی وجود دارند که، باعث درمان یبوست می شوند، ولی عارضه های دیگری مانند تنبلی روده و معده را با خود به همراه دارند. مصرف حلوا ارده علاوه بر اینکه مشکل یبوست شما را حل می‌کند، عارضه ای هم ندارد و بیشتر، باعث تقویت سیستم ایمنی در کودکان و بزرگسالان می‌شود.

خواص حلوا شکری برای مادران باردار

با توجه به اینکه حلوا شکری شامل ماده حیاتی بدن مانند کلسیم است، مصرف آن در دوران بارداری برای مادران و حتی در دوران شیردهی مفید است. با توجه به ترکیبات مغذی این خوراکی مانند کنجد، می‌­توان گفت نقش مثبتی در رشد حافظه و هوش جنین خواهد داشت. البته نباید در مصرف این خوراکی مغذی زیاده ­روی کرد زیرا مصرف زیاد ارده و طبع گرم آن باعث سقط جنین می‌شود. به ویژه افرادی که بیماری دیابت دارند با احتیاط بیشتری باید آن را مصرف کنند.

لازم است اشاره کنیم که تامین کلسیم بدن مادر و جنین در 3 ماه آخر بارداری از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که در این مرحله مغز و سیستم عصبی جنین در حال شکل­ گیری است. علاوه بر این حلوا شکری با دارا بودن مقدار زیادی از مواد معدنی مانند مس، منیزیم، روی، منگنز و … که به دلیل وجود ارده و کنجد در ترکیبات آن است، در سلامت جنین نقش مثبتی ایفا می­‌کند. بنابراین از دیگر خواص این حلوای خوشمزه این است که در دوران بارداری یک خوراکی مغذی شناخته می­‌شود.

 

همچنین مادرانی که در دوره بارداری یا شیردهی، دچار کم­ خونی یا فقر آهن باشند، می­‌توانند با مصرف این خوراکی مغذی در طول وعده ­های غذایی خود، به بهبود این بیماری کمک کنند. یکی از خواص حلوا شکری برای زن باردار ویژگی آنتی اکسیدانی آن است که به کنجد مربوط می­‌شود. این خاصیت در تقویت سیستم دفاعی بدن، سلامت عمومی و نیز عملکرد مغز تاثیرگذار بوده و در این دوران، مادران نیاز ویژه‌­ای به تامین آن دارند.

فواید حلوا شکری برای افراد دیابتی

همان­طور که اشاره شد، افراد مبتلا به دیابت باید با احتیاط این خوراکی را میل نمایند. اما به این معنی نیست که از خواص آن حتی برای افراد دیابتی چشم­ پوشی کرد.

  • دانه­‌هایی مانند کنجد، به دلیل خواص درمانی خود و منبع سرشار از فیبر، در پیشگیری از ابتلا به بیماری قند خون موثر هستند.
  • در برخی موارد و با نظر پزشک حلوا شکری می‌­تواند در برنامه غذایی فرد مبتلا به دیابت قرار گیرد. چرا که از خواص حلوا شکری این است که می­‌تواند به عنوان مکمل دارویی در کاهش قند خون نقش ایفا کند.
  • حلوا شکری که بر پایه کنجد و شیرین­ کننده طبیعی تهیه می­‌شود و بدون شکر یا گلوکز است، میان­ وعده مناسبی برای دیابتی­‌ها خواهد بود.

باید توجه داشت که میزان مصرف این ماده غذایی، به نوع و شدت بیماری بستگی دارد. پس پیش از مصرف حتما نظر پزشک معالج خود را بدانید.

خواص حلوا شکری برای بدنسازی

مصرف این ماده انرژی­ زا، پیش از شروع تمرین برای ورزشکاران توصیه می­‌شود. چرا که می­‌تواند انرژی زیادی برای بدن فراهم کند. حلوا شکری به دلیل دارا بودن کنجد از خواص چربی طبیعی و امگا 3 بهره مند است. یک خوراکی سالم برای ورزشکاران به شمار می­آید.

البته به خواص کنجد نیز می توان اسید آمینه­‌های مهم بدن و آنتی اکسیدان ها را اضافه کرد. علاوه بر این یکی از خواص حلوا شکری برای بدنسازی این است که می­‌تواند مانند یک مولتی­ ویتامین مواد مورد نیاز بدن ورزشکار را تامین کند.

مواد موجودخواص حلوا شکری
کنجداستحکام استخوان ها
منیزیومسلامت تنفس ریه ها
امگاکاهش ضعف ماهیچه
پروتئینتقویت عضلات

فواید حلوا شکری در دوران ابتلا به کرونا

این روزها که همه جا صحبت از ویروس کروناست، آنچه می­‌خوریم اهمیت دوچندان یافته است. چرا که اصلی ­ترین راه مقابله با ویروس تقویت سیستم ایمنی بدن از راه تغذیه است. افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری هستند، رژیم غذایی خاصی دریافت می‌کنند. در این شرایط به بیماران توصیه می­‌شود از حلوا شکری در وعده­ های غذایی خود استفاده نمایند. البته به شرطی که بیماری قند خون نداشته باشند، تا از خواص حلوا شکری برای کمک به بهبود بیماری و تامین کالری برای سلامتی و رفع کمبود ویتامین به دلیل بی‌اشتهایی در دوران بیماری، بهره ­مند شوند.

چگونگی مصرف حلوا شکری در برنامه غذایی روزانه

صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی ماست که باعث تامین انرژی کل روز می‌شود و مانند یک سوخت برای بدن و فعالیت مغزی به حساب می‌آید. با مصرف حلوا شکری در وعده صبحانه علاوه بر رفع ضعف عمومی بدن، کالری مورد نیاز برای بدن و انرژی کل روز را تامین می‌کند. بنابراین از این معجون معجزه‌آسا در وعده صبحانه یا عصرانه غافل نشوید و به راحتی از کنار خواص بی‌نظیر آن برای شروع روز، نگذرید.

موارد احتیاط  مصرف حلوا شکری

  • افرادی که دارای بیماری دیابت هستند، باید با احتیاط بیشتری از حلوا شکری استفاده نمایند چرا که میزان قند آن بالاست.
  • مهم است که پس از خوردن حلوا شکری، دندان ­ها را به خوبی تمیز کنید. در غیر این­صورت روند پوسیدگی دندان و ایجاد حفره در آن تسریع خواهد داشت.
  • در صورت مصرف بیش از حد این خوراکی شیرین، ممکن است معده دچار التهاب گردد.
  • با توجه به اینکه یکی از خواص حلوا شکری ملین بودن آن است، مصرف بی­ رویه آن می­تواند سیستم گوارش بدن را دچار اختلال کرده و در برخی موارد موجب اسهال فرد شود.
  • احساس سیری بیشتری در فرد ایجاد کند، اما به دلیل پر کالری بودن و نیز بالا بودن چربی آن، در صورت مصرف بیش از حد، می­تواند منجر به اضافه وزن به ویژه در ناحیه شکم و پهلو گردد.
  • افرادی که مزاج گرمی دارند، بهتر است به مقدار کمتری حلوا شکری مصرف نمایند. چرا که این خوراکی برای افراد گرم مزاج توصیه نمی‌­شود. علت، این است که می­تواند صفرا را غلیظ نموده و در ناحیه صورت یا بدن ایجاد جوش نماید.
  • اگر اضافه وزن دارید یا تحرکتان در طول روز کم است، در مصرف حلوا شکری اعتدال را رعایت کنید.
  • باید توجه داشت که اگر حلوا شکری از روغن کنجد تهیه شده باشد، سالم­تر خواهد بود. در صورت تهیه از روغن­ های دیگر، ارزش غذایی آن نیز پایین­‌تر آمده و بهتر است کمتر مصرف شود چرا که می‌­تواند برای بدن مضر باشد.

سخن پایانی

کنجد یکی از نعمت‌های خداوند است که مادر طبیعت با سخاوت فراوان آن را به ما تقدیم کرده است تا از خواص و فواید آن بهرمند شویم. اگر به سلامت خود و عزیزانتان اهمیت می‌دهید، از خواص این ماده غذایی و فرآورده‌های آن غافل نشوید. حلوا شکری یکی از فرآورده‌های خوشمزه کنجد است که طعمی مطابق با سلیقه اکثر افراد دارد. این معجون شفابخش یکی از منابع غذایی مفید و ارزشمند است که باید در طول روز از خواص آن نهایت استفاده را ببریم. البته هر ماده غذایی مفیدی باید به صورت کاملا متعادل استفاده شود و زیاده‌روی در هر چیزی ضررهای خاص خود را دارد؛ بنابراین با توجه به شرایط بدنی، سلامت و سن خود از این ماده غذایی به صورت کاملا حساب شده استفاده کنید تا سلامت روح و جان خود را تضمین نمایید.

 آپارات صنایع غذایی سویدا

مواد تشکیل دهنده حلوا شکری چیست؟

حلوا شکری با ترکیب کنجد سابیده شده و شیره تهیه می­‌شود. به جای شیره می­‌توان از شکر نیز استفاده کرد

قیمت حلوا شکری به چه صورت است؟

حلوا شکری با توجه به انواع و وزن های مختلف قیمت های مختلفی دارد که در بخش فروشگاه می توانید مشاهده فرمائید

شرایط نگهداری حلوا شکری به چه صورت است؟

حلوا شکری را باید در محلی خنک و دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری نمود. تاریخ مصرف توسط کارشناسان بهداشتی شش ماه پس از تولید تعیین شده.

کامنت 16

  1. ای کاش در مورد طرز تهیه حلوا شکری هم صحبت می کردین

    1. بله ما مقاله طرز تهیه حلوا شکری خانگی به صورت مفصل در اینباره صحبت کردیم.

  2. شما تولید حلوا شکری هم دارین؟ قیمت ها رو کجا میتونم ببینم؟

    1. بله شرکت سویدا تولید کننده انواع محصولات پایه کنجد هست و محصولات متنوعی در دسته حلوا شکری داریم که از بخش فروشگاه یا با تماس با واحد فروش میتونید مطلع بشید

  3. مرسی از مطلب خوبتون، فرق حلوا ارده و حلوا شکری چیه؟

    1. با سلام و وقت بخیر حلوا شکری از ارده و شکر تشکیل شده اما حلوا ارده از ارده و شیره انگور تشکیل شده است

  4. توی محصولات سایتتون دو نوع حلوا شکری بود یکی حلوا شکری سنتی و دیگری حلوا شکری سنتی، میشه بگید فرقشون چیه؟

    1. حلوا شکری سنتی به حلوا شکری پشمکی هم معروف هست سوغات شهر بروجرده اما حلوا شکری صنعتی حلوا شکری های بسته بندی که در بیشتر فروشگاهها موجود هست می باشد

  5. من اومدم بروجرد یه جور حلوا شکری به شکل طناب خرید کردم شما از اونا موجود دارین؟

    1. بله حلوا شکری طنابی در بخش محصولات موجود داریم و میتونید خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید

  6. ماندگاری حلوا شکری چقدره اگه ازتون خرید کنیم؟

    1. ماندگاری حلوا شکری تولیدی سویدا در شرایط خشک و خنک تقریبا یکسال هست

  7. سلام حلوا شکری بروجرد همین عکس کاسه ای هست که توی قسمت بالا گذاشتین؟

    1. سلام خانم احمدی بله دقیقا برای خرید حلوا شکری بروجرد می تونید به دسته بندی حلوا شکری مرجعه کنید

  8. حلوا شکری طنابی با حلوا شکری سنتی بروجرد تفاوتی داره؟

    1. خیر نیلوفر جان تنها تفاوت در نحوه بسته بندی و قالب اون هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *