خواص روغن کنجد برای پوست

روغن کنجد یکی از محبوب‌ترین روغن‌های طبیعی و ارگانیک  در دنیا است. این روغن به خاطر داشتن انواع ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز انسان مانند ویتامین E، B، آهن، منیزیم، آنتی اکسیدان و.. مورد استقبال افرادی قرار گرفته که سلامتی را در اولویت قرار داده‌اند. اما خواص این روغن طلایی شفابخش به مصارف خوراکی محدود نمی‌شود؛ از دیرباز مصرف روغن کنجد برای پوست و ماساژ یکی از کارهای روتین و مهم در طب سنتی کشورهای آسیای شرقی بوده است. اما آیا با خواص روغن کنجد برای پوست، آشنایی کافی دارید؟ با ما همراه باشید تا با اثرات معجزه‌آسای این روغن برای پوست بیشتر آشنا شوید.

خواص روغن کنجد برای پوست

روغن کنجد مناسب برای پوست‌های خشک

اگر پوست خشکی دارید به شما پیشنهاد می‌دهیم حتما از روغن کنجد استفاده کنید. روغن کنجد به دلیل داشتن انواع ویتامین A، E و B مانند یک آبرسان قوی، پوست شما را از مصرف مواد آرایشی صنعتی بی‌نیاز می‌کند. این روغن یک آنتی باکتریال قوی به حساب می‌آید که با ماساژ آن روی پوست، انواع سموم و مواد زائدی که بر اثر آلودگی هوا و محیط روی پوست جمع شده، از بین خواهد رفت. ماساژ این روغن باعث نفوذ مواد مغذی و ویتامین‌های مفید در پوست می‌شود؛ بنابراین اگر سلامتی پوست برای شما در اولویت است، از مصرف این روغن باارزش غافل نشوید.

روغن کنجد مناسب برای پوست‌های چرب

افرادی که پوست چربی دارند، به خاطر تجمع زیاد چربی روی پوست، از بروز جوش و آکنه روی صورت و بدن خود شاکی هستند. اما ما به شما این مژده را می‌دهیم که با مصرف مداوم و به اندازه روغن کنجد از شر این جوش‌ها و آکنه‌های مزاحم راحت خواهید شد. این روغن با خواص آنتی باکتریالی و ضد میکروبی خود، تمام مواد زائد و چربی‌های اضافی پوست را از بین می‌برد. البته لازم به ذکر است که به دلیل چربی زیاد این روغن، باید به صورت محدود و محتاطانه استفاده شود.

احساس جوانی با روغن کنجد

متاسفانه این روزها به دلیل افزایش آلاینده‌های هوا، استفاده از مواد آرایشی غیراستاندارد و استرس زیاد، شاهد رشد چین و چروک زود هنگام در پوست با عنوان پیری زودرس هستیم. افرادی که از این موضوع رنج می‌برند به درمان‌هایی مانند بوتاکس یا تزریق ژل و چربی رو می‌آورند. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم قبل از بروز چین و چروک و پناه بردن بر درمان‌های تهاجمی، از خواص بی‌نظیر و معجزه‌آسای روغن کنجد بهرمند شوید.

آنتی اکسیدان و خاصیت ضد التهابی موجود در روغن کنجد، همان چیزی است که برای داشتن یک پوست جوان و شاداب به آن نیاز دارید. ماساژ روزانه این اکسیر شفابخش روی پوست باعث شادابی و طراوت پوست شده و حس خوب جوانی را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین از خاصیت ضد التهابی این روغن برای برطرف کردن لکه‌های سیاه دور چشم و خطوط ریز آن غافل نشوید.

روغن کنجد، بهترین ضد آفتاب طبیعی

اگر در طول روز در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید، از روغن کنجد به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی استفاده کنید. اشعات مضر خورشید، باعث ایجاد کک و مک در پوست شده و صدمات زیادی به بدن می‌زند. برای محافظت پوست در برابر این اشعات خطرناک، قبل از خروج از منزل مقداری از روغن کنجد را روی پوست صورت و دست ماساژ دهید.

خواص ضد سرطانی روغن کنجد

شاید جالب باشد که بدانید مصرف روغن کنجد بر روی پوست علاوه بر تضمین زیبایی، باعث جلوگیری از سرطان می‌شود. آنتی اکسیدان بالای این روغن، رادیکال‌های آزاد را از بین برده و از بروز بیماری‌های پوستی مانند سرطان جلوگیری می‌کند.

درخشندگی و شادابی پوست با روغن کنجد

ماساژ روزانه و روتین روغن کنجد روی پوست باعث تسهیل در گردش خون شده و خون‌رسانی به پوست صورت را آسان می‌کند. خون‌رسانی بهتر به پوست، صورتی درخشان و سرخ را برای شما به ارمغان می‌آورد.

یکی از دلایل رنگ پریدگی و زردی پوست، کم خونی است که با مصرف روغن کنجد به صورت خوراکی و موضعی، این فقر آهن جبران شده و پوست صورت، شاداب و زیبا می‌شود.

روغن کنجد، بهترین لوسیون برای پوست

اگر به مواد تشکیل دهنده اکثر محصولات آرایشی دقت کرده باشید، کنجد و روغن آن را خواهید یافت. این روغن با اسیدهای چرب خود از جمله اسید لینولئیک، اسید اولئیک، پالمیتیک اسید و اسید استئاریک مانند یک لوسیون و مرطوب کننده قوی برای پوست عمل کرده و آن را از قارچ در امان نگه می‌دارد. استفاده روزانه از این روغن به دلیل داشتن مقادیر زیاد امگا 3، 6 و آنتی اکسیدان باعث بی‌نیازی شما از هرگونه مواد آرایشی صنعتی می‌شود. اگر آفتاب سوختگی دارید یا جدیدا از استخر آمده‌اید، از این روغن برای بهبود عوارض سوختگی و اثرات آن بهرمند شوید.

استفاده از روغن کنجد برای درمان ترک پا یکی از بهترین راه‌های ممکن برای برخورداری از پایی نرم و زیبا است. کافیست هرشب مقداری از این روغن را روی کف پا ماساژ داده و جورابی روی آن بپوشید تا بعد از مدتی از داشتن پاهای صاف و نرم نهایت لذت را ببرید. این کار علاوه بر رفع خشکی پا باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود.

پاکسازی بدن و پوست با روغن کنجد

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد ماساژ پوست با روغن کنجد باعث دفع مواد سمی و زائد می‌شود. مصرف خوراکی این روغن نیز باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کبد شده، در نتیجه با دفع سموم و مواد زائد بدن، از ایجاد بیماری‌های کبد جلوگیری می‌‌شود. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که سلامت کبد چه تاثیری بر پوست دارد؟ در جواب باید به این نکته اشاره کنیم که بعضی از بیمار‌ی‌های کبد باعث ایجاد کک و مک در پوست می‌شود؛ بنابراین با مصرف خوراکی روغن کنجد با یک تیر چند نشان را خواهید زد. با این روغن ارزشمند علاوه بر سلامت پوست، کبد سالمی خواهید داشت.

سخن پایانی

سلامت و شادابی پوست یکی از ارکان مهم در زیبایی افراد به حساب می‌آید. اهمیت درخشش و طراوت پوست به قدری زیاد است که انواع مواد آرایشی و بهداشتی صنعتی در مدل‌های متنوع برای ایجاد رضایت، به وجود آمده است. در این مقاله سعی کردیم برای شما بگوییم که حیف است با وجود مواد طبیعی و خدادادی مانند کنجد و روغن آن، از مواد شیمیایی استفاده شود. روغن کنجد به قدری محبوب است که از قرن‌ها پیش در طب سنتی هندی با نام آیورودا جایگاه ویژه‌ای داشته است. استفاده مداوم و روزانه از روغن کنجد برای پوست، عوارض استفاده از مواد صنعتی و درمان‌های تهاجمی مانند بوتاکس و تزریق ژل را به حداقل می‌رساند. استفاده از روغن کنجد برای صورت علاوه بر تضمین زیبایی، سلامت و جوانی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *