طرز تهیه شیره سیب

بی شک از خواص شیره سیب اطلاع دارید، شیره سیب یکی از خوش طعم‌ترین شیره‌ها بوده که از آب سیب شیرین تهیه می‌شود. علاوه بر طعم خوش، این شیره مقوی و مغذی در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد. از این شیره می‌توان به عنوان میان وعده و یا در وعده صبحانه استفاده و میل کرد و از طعم شیرین آن نهایت لذت را برد. کارخانه‌ و شرکت‌های کمی در حال حاضر این شیره شیرین و قهوه‌ای رنگ را تولید می‌کنند؛ که با خرید شیره سیب از کارخانه‌های معتبر خیال شما از بابت کیفیت راحت است. اما اگر کمی سیب رسیده و شیرین داشته باشید، به راحتی می‌توانید با استفاده از طرز تهیه شیره سیب در خانه، یک شیره خوش طعم و رنگ درست کنید. اگر علاقه دارید تا طرز تهیه شیره سیب به صورت گام به گام و نکات مهم آن را یاد بگیرید، تا انتها این مقاله همراه ما باشید!

طرز تهیه شیره سیب خانگی

طرز تهیه شیره سیب بسیار راحت بوده و تنها با توجه به نکات گفته شده می‌توانید یک شیره با کیفیت بالا تهیه کنید و از آن لذت ببرید. برای طرز تهیه شیره سیب در خانه مراحل زیر را دنبال کنید:

مواد لازم

شیره سیب نیاز به مواد زیاد و خاصی ندارد؛ تنها با داشتن سیب و آب می‌توانید آن را درست کنید. برای طرز تهیه شیره سیب، می‌توانید از سیب‌های زرد و قرمز استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که از سیب‌های شیرین و کاملا رسیده استفاده کنید تا در نهایت شیره شیرینی داشته باشید. مقدار سیب قابل تغییر است اما به طور معمول از هر 5 کیلوگرم سیب، یک کیلوگرم شیره به دست می‌آید. مواد لازم برای طرز تهیه شیره سیب در خانه به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار لازم
سیب5 کیلو گرم

طرز تهیه

پس از تهیه مواد لازم، برای طرز تهیه شیره سیب مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: شستن و خرد کردن سیب‌ها

در مرحله اول، ابتدا سیب‌ها را به خوبی شسته و ضدعفونی کنید. سپس با استفاده از چاقو بدون گرفتن پوست سیب‌ها، آن‌ها را به چهار قسمت تقسیم کنید و هسته و دم آن را بگیرید.

مرحله دوم: پخت سیب‌ها

در یک قابلمه سیب‌ها را اضافه کنید و تا روی سطح سیب‌ها، آب بریزید. سپس با شعله متوسط اجازه دهید تا سیب‌ها به خوبی پخته و نرم شوند. (حدود 40 دقیقه زمان می‌برد.)

مرحله سوم: شیره گیری از سیب

زمانی که سیب‌ها به خوبی پخته و نرم شدند، قابلمه را از روی گاز برداشته و سیب‌ها را داخل یک پارچه تمیز یا صافی بریزید و شیره گیری از سیب کنید. مراقب باشید تا آب سیب از هسته، پوست و گوشت میوه جدا شود.

مرحله چهارم: پخت شیره

در مرحله بعد، آب سیب را که گرفتید دوباره در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب سیب بجوشد.

مرحله پنجم: آماده سازی و سرو نهایی

در نهایت، زمانی که شیره به غلظت مناسب رسید و قهوه‌ای رنگ شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا شیره در دمای محیط خنک شود. سپس در ظرف یا شیشه‌ در بسته تمیز بریزید و در کنار خانواده از این شیره خوشمزه نهایت لذت را ببرید. نوش جان!

نکات تکمیلی

  1. شیره پس از سرد شدن غلیظ‌تو می‌شود.
  2. شیرینی شیره بستگی به شیرینی سیب‌ها دارد، پس از سیب‌های شیرین استفاده کنید.
  3. شیره خیلی زود می‌سوزد؛ حتما مراقب شیره باشید و آن را هم بزنید.

طرز تهیه شیره با آب سیب

یکی دیگر از روش‌های تهیه شیره سیب، با استفاده از آب سیب است. این روش نیز مثل روش قبلی بوده؛ در این روش پس از شستن سیب‌ها، آب آن را با استفاده از آبمیوه‌گیری بگیرید و آبمیوه را با استفاده از پارچه تمیز یا صافی، صاف کنید و در قابلمه بریزید و با شعله متوسط اجازه دهید تا شیره غلیظ و قهوه‌ای رنگ شود.

سخن پایانی

در نهایت، با استفاده از طرز تهیه شیره سیب خانگی و استفاده از یکی از روش‌های بالا، به سادگی و با در دسترس داشتن موادی ساده می‌توانید یک شیره سیب با طعم فوق العاده درست کنید. طبع شیره سیب، گرم و تر بوده و با توجه به حال حاضر که بیشتر بیماری‌ها به دلیل طبع سرد است، مانند یک معجزه عمل می‌کند. پس با استفاده از طرز تهیه شیره سیب، این شیره مقوی را تهیه کنید و به خصوص در فصل‌های سرد سال از آن میل کنید تا از بیماری‌های مختلف در امان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *