خواص شیره انگور برای پوست و مو

شیره انگور یا دوشاب یکی از محبوب‌ترین شیره‌هایی است که از دیرباز در ایران بسیار استفاده می‌شده است. همه ما با شنیدن نام شیره انگور، ناخودآگاه به یاد شیره‌های سنتی که توسط مادربزرگ‌ها در روستا درست می‌شده است، می‌افتیم. این شیره با طبع گرم و تر خود، خواص بی‌شماری دارد و در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است؛ شیره انگور حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، B و C است که با مصرف آن، اکثر ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز بدن تامین شده و ما را از مصرف داروهای شیمیایی بی‌نیاز می‌کند. با ما همراه باشید تا با یکی از هزاران خاصیت این شیره که راجع به خواص شیره انگور برای پوست و مو است، بیشتر آشنا شوید و راهکارهایی مانند ماسک شیره انگور برای پوست را بیشتر بشناسید.

خواص شیره انگور برای پوست

این روزها افراد زیادی به خاطر استفاده از مواد شوینده شیمیایی و آلاینده‌های هوا، در پوست خود مشکلاتی را تجربه می‌کنند؛ همچنین استفاده از مواد آرایشی، ضررهای سنگینی را در بلند مدت برای پوست به وجود می‌آورد. پوست، آینه سن ماست و طراوت و شادابی این عضو از بدن، در چهره و زیبایی تاثیر مستقیم می‌گذارد. بنابراین با شناخت منابع و مواد خدادادی و طبیعی که مادر طبیعت به ما هدیه داده، برای سلامت و بهبود پوست و بدن، اولین قدم را برداشته‌ایم؛ زیرا علاوه بر خواص زیاد، قیمت مناسب داشته و در دسترس ما هستند و از مضرات داروهای شیمیایی با این منابع در امان خواهیم بود.

انگور و شیره آن یکی از این منابع طبیعی است که به ما فرصت استفاده و بهرمندی از این نعمت خدادادی را داده است، پس با شناخت خواص شیره انگور، گام موثری را در سلامت و زیبایی خود برداشته‌ایم. در ادامه به خواص شیره انگور برای پوست بیشتر خواهیم پراخت.

تاثیر شیره انگور در شادابی و طراوت پوست

با بالا رفتن سن، پوست شادابی و جوانی خود را از دست می‌دهد و کم کم چروک و خطوطی در پوست نمایان می‌شود که برای افراد، به خصوص بانوان خوشایند نیست. شیره انگور می‎‌تواند این روند پیری را عقب اندازد و طراوت و جوانی را به پوست برگرداند؛ زیرا انواع ویتامین‌ها و مواد حیاتی برای طراوت و سرزندگی پوست در این شیره معجزه‌آسا وجود دارد.

تاثیر شیره انگور در شادابی و طراوت پوست

آنتی اکسیدان موجود در شیره انگور، باعث شفافیت و جوانسازی پوست شده و از پیری زودرس جلوگیری کرده و هرگونه خشکی و تیرگی پوست را از بین می‌برد. از سویی دیگر، این شیره با بهبود و تسهیل گردش خون و افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون، باعث خوش‌رنگ شدن پوست، شادابی و طراوت می‌شود.

اگر جای زخم یا بافت آسیب دیده‌ای در پوست دارید، اصلا نگران نباشید زیرا شیره انگور آن را ترمیم می‌کند. همچنین این شیره مانند یک ضد آفتاب قوی از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کند. به طور کلی با مصرف شیره انگور، خود را از مضرات و هزینه‌های گزاف تزریق ژل و بوتاکس، در امان نگه خواهید داشت.

تاثیر شیره انگور بر مضرات استفاده از الکل و دخانیات

مصرف سیگار و الکل به خصوص در خانم‌ها، موجب پیری زودرس پوست و افتادگی صورت می‌شود. شیره انگور آب از دست رفته پوست را با ویتامین‌های خود تامین می‌کند و مانند یک دارو، چین و چروک را از بین برده و طراوت و شادابی را به پوست هدیه می‌دهد. شیره انگور با تسهیل در گردش خون، کدر شدن رنگ پوست را بهبود بخشیده و رنگ سرخ چهره را به آن برمی‌گرداند.

تاثیر شیره انگور برای رفع کک و مک

افرادی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، مستعد کک و مک هستند؛ همچنین با بالا رفتن سن و بروز بیماری‌های کبد، این کک و مک‌ها بیشتر خواهند شد. شیره انگور با ویتامین‌های مفید خود، این لکه‌های قهوه‌ای را کم ‌رنگ کرده و از بروز آن پیشگیری می‌کند.

ماسک شیره انگور برای شادابی پوست

اگر آبسه یا دمل دارید، شیره انگور را با کمی گل ختمی پخته و ترکیب کرده و روی آبسه قرار دهید تا دمل سر باز کند. مصرف مستقیم این شیره روی پوست، باعث سفت شدن پوست و در ترکیب با نمک باعث کم‌ رنگ شدن لکه‌های قهوه‌ای یا همان کک و مک می‌شود. از عصاره انگور در تهیه بسیاری از مواد آرایشی استفاده می‌شود و این میوه مانند یک معجزه برای پوست عمل می‌کند؛ همچنین شیره انگور تمام خواص این میوه را به صورت فشرده دارد و از خواص معجزه‌آسای انگور برای سلامت و طراوت پوست، بی‌بهره نمانده است.

خواص شیره انگور برای چاقی صورت

این روزها افراد زیادی به خاطر داشتن رژیم غذایی، از لاغری و افتادگی صورت خود رنج می‌برند؛ این افراد به دنبال ماده‌ای هستند که به صورت موضعی صورت‌شان را پر کرده و طراوت و شادابی را به چهره‌شان برگرداند. با خرید شیره انگور، علاوه بر طعم عالی، از خواص اعجاب انگیزش بهرمند خواهید شد؛ این شیره با داشتن کربوهیدرات و کلسیم، صورت را به حالت موضعی پر کرده و جوانی را به پوست برمی‌گرداند.

اگر یک قاشق از شیره انگور را با شیر ولرم ترکیب کرده و در آخر به آن اندکی دارچین اضافه کنید و میل نمایید، تاثیر این معجون را بعد از مدتی حس خواهید کرد. همچنین مصرف ترکیب معجزه‌آسای ارده با شیره انگور علاوه بر تامین یک صبحانه یا میان وعده کامل و مغذی که انرژی کل روز شما را تامین می‌کند، صورت را پر کرده و به آن طراوت می‌بخشد زیرا سرشار از آهن بوده و کم‎‌خونی و رنگ پریدگی را بهبود می‌دهد.

خواص شیره انگور برای مو

امروزه استفاده از مواد شوینده غیراستاندارد و رنگ موهای شیمیایی باعث آسیب به مو و بافت آن شده است؛ از سویی دیگر استرس و اضطراب که یکی از مشکلات جدا نشدنی از زندگی امروزه ماست، از دیگر دلایل ریزش مو و پیری زودرس به حساب می‌آید. استفاده از خواص شیره انگور باعث می‌شود این پیری زودرس به تعویق افتاده و احساس آرامش و کاهش استرس را تجربه کنیم.

خواص شیره انگور برای مو

کمبود ویتامین و استفاده از مواد غذایی مضر و بدون خاصیت از دیگر علل ریزش مو و عدم رشد مناسب مو است که با استفاده از مواد غذایی غنی و مفیدی مثل شیره انگور، می‌توان این کمبود ویتامین را تا حد زیادی جبران نمود. در ادامه، به خواص فوق العاده شیره انگور برای مو بیشتر می‌پردازیم.

خواص شیره انگور برای سلامتی و احیاء مو

شیره انگور با انواع و اقسام ویتامین‌ها و مواد معدنی خود، باعث تولید ملانین و جلوگیری از سفیدی مو می‌شود؛ همچنین این شیره، ریشه مو را تقویت کرده و مانند یک نرم کننده قوی، موها را نرم کرده و شما را از عوارض و هزینه‌های کراتین و مواد شیمیایی، رها می‌کند.

تاثیر شیره انگور روی ریزش مو

یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش مو، استرس و اضطراب است که با زندگی این‌ روزهای ما عجین شده است. شیره انگور با خاصیت ضد افسردگی خود، استرس را کاهش داده و در نتیجه از ریزش بیش از اندازه مو جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از دلایل جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موها با شیره انگور، وجود لینولئیک اسید و ویتامین B است که باعث شادابی پوست سر و رویش مجدد موهای با طراوت و محکم می‌شود.

ماسک شیره انگور برای طراوت و درخشش مو

اگر طراوت و درخشش موها برای شما اهمیت بالایی دارد، می‌توانید از دو ماسک زیر که با استفاده از شیره انگور تهیه می‌شود استفاده کنید و معجزه آن را به چشم ببینید:

  • ماسک شماره یک:
    برای درخشش و رشد مو، می‌توانید شیره را با آب یا شیره نارگیل مخلوط کرده و چند دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید.
  • ماسک پیشنهادی شماره دو:
    یکی دیگر از ماسک‌های مو معجزه آسا، ترکیب دو قاشق شیره انگور، یک چهارم فنجان ماست پرچرب و یک قاشق سرکه سیب است؛ سپس به آن دو قطره روغن رزماری اضافه کرده و روی موها و سر ماساژ دهید و پس از چند دقیقه شستشو و آبکشی کنید.

اگر استفاده از این ماسک‌های چسبنده را دوست ندارید، به صورت مداوم از شیره انگور در رژیم غذایی خود استفاده کنید. درست است که اثر استفاده خارجی بیشتر می‌شود اما میل کردن شیره انگور هم در سلامت و طراوت پوست و مو بی‌تاثیر نیست.

سخن پایانی

انگور و شیره آن یکی از مواد غذایی مغذی و مقوی است که علاوه بر طعم بی‌نظیرش، خواص و فواید فراوانی دارد که نوشتن همه آن‌ها نیاز به یک طومار طویل و بلند دارد. شیره غلیظ و خوش‎ رنگ این میوه که تمام خواص آن را به صورت فشرده دارد، معجون معجزه‌آسایی برای سلامت پوست و مو به حساب می‌آید که شما را از مواد شیمیایی و عوارض آن بی‌‌نیاز می‌کند.

کافیست مدتی از این شیره استفاده کنید تا از خواص شیره انگور برای پوست و مو، به صورت طبیعی آگاه شوید. در نهایت، در این مقاله سعی کردیم به یکی از مشکلات اکثر افراد که لاغری صورت است بپردازیم و از خواص شیره انگور برای چاقی صورت صبحت شد. شاید با این مقاله کمک کوچکی برای بهبود کیفیت زندگی، سلامتی و زیبایی هرچه بیشتر شما و به طبع افزایش اعتماد به نفس کرده باشیم.

خواص شیره انگور برای چاقی صورت چگونه است؟

شیره انگور، علاوه بر طعم عالی، از خواص اعجاب انگیزش بهرمند خواهید شد؛ این شیره با داشتن کربوهیدرات و کلسیم، صورت را به حالت موضعی پر کرده و جوانی را به پوست برمی‌گرداند.

خواص شیره انگور برای سلامتی و احیاء مو چیست؟

شیره انگور با خاصیت ضد افسردگی خود، استرس را کاهش داده و در نتیجه از ریزش بیش از اندازه مو جلوگیری می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *