تشخیص شیره توت اصل

توت یک میوه خوشمزه و حساس است که به خاطر بافت ظریفی که دارد، عمر آن بسیار کوتاه می‌شود. اگر بخواهید از خواص این میوه در تمام طول سال بهر‌مند شوید، شیره توت که تمام خواص این میوه را به صورت فشرده در خود دارد، بهترین گزینه برای شما است. متاسفانه در دنیای امروزه شاهد نمونه‌های تقلبی این شیره در بازار هستیم که اگر راه‌های تشخیص شیره توت اصل را بلد نباشیم، شیره تقلبی نصیب ما خواهد شد و علاوه بر نداشتن خاصیت، باعث بروز بیماری و مشکلات زیادی می‌شود. در این مقاله سعی داریم راه‌های تشخیص شیره توت تقلبی از اصل را برای شما شرح دهیم، شاید کمک کوچکی برای تضمین سلامتی شما کرده باشیم؛ پس با ما همراه باشید!

آشنایی با مراحل آماده سازی شیره توت

اولین قدم، شناخت مراحل آماده سازی شیره توت اصل است که از میوه‌های تازه و رسیده درست می‌شود. این توت‌ها شسته نمی‌شوند چون اگر آب به توت بخورد از کیفیت شیره نهایی کاسته می‌شود. ولی این قضیه به معنای آلوده بودن شیره نیست چون علاوه بر استفاده از میوه‌های سالم، حرارت زیاد در حین پخت، تمام میکروب‌های احتمالی را از بین می‌برد.

استفاده از میوه‎‌های رسیده و سالم، مهم‌ترین فاکتور در نتیجه نهایی یک شیره به حساب می‌آید. بعد از پخت و گرفتن آب توت، آن را دوباره حرارت می‌دهند تا شیره غلیظ و قهوه‌ای رنگی حاصل شود. شیره باید بدون مواد افزودنی و نگهدارنده باشد زیرا در بسیاری از موارد، برای زیاد شدن شیره و ایجاد طعم بهتر در میوه‌های نارس، به آن شکر افزوده می‌شود که از درجه خلوص و مرغوبیت شیره کاسته شده و تبدیل به یک شیره تقلبی می‌شود.

تشخیص و شناسایی شیره توت اصل از شیره‌های تقلبی

قدم بعدی شناخت و تشخیص شیره توت تقلبی از اصل، رنگ و بافت شیره است؛

  1. شیره توت اصل، رنگ قهوه‎‌ای تیره با بافت غلیظ و شفاف دارد.
  2. در مرحله بعدی به انتهای ظرف توجه کنید چون شیره اصل هیچگونه ته‌نشینی ندارد و بافت شیره اصل بسیار کشسان، نرم، غلیظ و یکدست است و هیچگونه ناخالصی ندارد.
  3. یکی از راه‌ها برای تشخیص شیره توت ارگانیک، قرار دادن این ماده غذایی در یخچال است؛ اگر شیره اصل را در یخچال یا جای خنک نگهداری کنید، سفت یا شل نمی‌شود و بافت غلیظ خود را حفظ می‌کند.
  4. روش بعدی، مزه شیره توت است؛ مزه یکی از فاکتورهایی است که به شما دروغ نمی‌گوید زیرا در شیره اصل ته مزه توت تازه را حس خواهید کرد ولی در شیره تقلبی، مزه شکر کاملا مشهود است.
  5. در آخر هیچ راه‌حل قطعی برای تشخیص لحظه‌ای شیره توت اصل از تقلبی به غیر از خرید از یک کارخانه یا مکان معتبر مثل شرکت سویدا وجود ندارد.

کاربردهای شیره توت

از شیره توت ارگانیک و اصل علاوه بر استفاده در حلوا، شیرینی، دسر و کیک یا استفاده برای میان وعده و صبحانه، استفاده دارویی هم می‌شود. این شیره علاوه بر طعم بی‌نظیری که دارد به خاطر خواص و ویتامین‌های زیاد، در درمان بسیاری از بیماری‌ها در طب سنتی مثل ترکیب با شیره انگور و خرما (سه شیره) یا ترکیب با ارده، کاربرد زیادی دارد.

چند تا از خواص شیره توت ارگانیک

شیره توت خوشمزه و خوش بافت است و بهترین جایگزین برای قندهای مصنوعی و شکر به حساب می‌آید. این شیره اگر به صورت متعادل در رژیم غذایی افراد دیابتی وجود داشته باشد، باعث کنترل و کاهش قند خون خواهد شد. این شیره اگر با ارده مخلوط شود، معجون معجزه‌آسایی را برای یک صبحانه مقوی و کامل به وجود می‌آورد که انرژی کل روز را تامین می‌کند.

شیره توت اصل را از کجا تهیه کنیم؟

شیره توت در درمان کم‌خونی و فقر آهن، معجزه می‎‌کند و سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز بدن و مواد معدنی است. خواص این شیره به قدری زیاد است که در این مقاله نمی‌گنجد که برای اطلاعات بیشتر به مقاله خواص شیره توت مراجعه نمایید. اصل بودن یک شیره به خاطر نقش حیاتی و مهمی که در درمان و کنترل بسیاری از بیماری‌ها مثل دیابت دارد، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

شیره توت اصل را از کجا تهیه کنیم؟

این روز‌ها شاهد تولید و فروش شیره توت در بازار توسط کارخانجات زیادی هستیم. کارخانه‌های معتبری مثل گروه غذایی سویدا، این شیره را به صورت ارگانیک، بدون هیچگونه مواد اضافی و افزودنی با دستگاه‌های مجهز به شیوه کاملا سنتی تولید و عرضه می‌کنند. شیره توت سفید به خاطر شیرین بودن این میوه، کاربرد بیشتری از توت سیاه دارد؛ بنابراین در کارخانه از میوه‌های تازه و رسیده استفاده می‌شود و به خاطر سود بیشتر، از توت خشک یا شکر برای تهیه این شیره استفاده نخواهد شد. امروزه دسترسی به شیره‌های سنتی و دست‌ساز سخت و کم شده است ولی با خرید شیره توت از کارخانه‎‌های معتبر مثل سویدا، این شیره را مشابه نمونه سنتی با تمام خواص و کیفیت ولی کاملا بهداشتی در دسترس خواهید داشت.

نوسان و قیمت شیره توت اصل چگونه است؟

شیره توت به خاطر شیوه تهیه و استفاده از میوه‌ای با ظرافت و حساسیت بالا، اندکی گران‌تر از سایر شیره‌ها است. البته کارخانه‌های زیادی این شیره را با قیمت منصفانه‌ای تولید و عرضه می‌کنند تا همه از خواص این شیره معجزه‌آسا بهر‌مند شوند. اما اگر از کیفیت یا صداقت کارخانه مطمئن نیستید، کیفیت را فدای کمیت نکنید. افراد سودجوی زیادی برای پایین آوردن قیمت شیره و فروش بیشتر، به این شیره انواع مواد اضافی مانند شکر را اضافه می‌کنند که علاوه بر نداشتن خاصیت، ضررهای بسیاری را برای بدن به همراه‌ خواهد داشت.

سخن پایانی

شیره توت اصل برای سلامتی بسیار مفید است و تشخیص شیره توت ارگانیک از تقلبی بسیار مهم و حائز اهمیت است. در این مقاله سعی کردیم با راه‌های تشخیص شیره توت اصل، کمک کوچکی برای سلامتی شما کرده باشیم و دست افراد سودجو را برای ضرر رساندن به بدن شما، کوتاه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *