طرز تهیه ارده شکلاتی

همه کودکان عاشق شکلات‌های صبحانه و نوتلا هستند که علاوه بر اینکه فایده‌ای برای بدن ندارد، بلکه ضرر هم دارد. در صورتی که مواد غذایی مختلفی مثل ارده وجود دارند که سرشار از ویتامین و خواص هستند و برای سلامت کودکان ضروری به حساب می‌آیند. اما طعم ارده برای کودکان و یا بسیاری از افراد خوشایند نیست؛ چاره کار ارده شکلاتی است. ارده شکلاتی علاوه بر خواص متعدد طعم بی‌نظیری دارد. اگر علاقمند به آشپزی باشید، قطعا طرز تهیه ارده شکلاتی خانگی برای شما جذاب خواهد بود. اگر تهیه این خوشمزه  پر خواص شما را هیجان‌زده کرده، تا انتها همراه ما باشید تا طرز تهیه ارده شکلاتی یا فندقی را به شما اموزش دهیم تا در کنار خانواده از آن لذت ببرید.

طرز تهیه ارده شکلاتی خانگی

اگر به هر دلیلی خرید ارده شکلاتی برای شما امکان‌پذیر نیست، با یک رسپی ساده و با استفاده از مواد اولیه در دسترس، طرز تهیه ارده شکلاتی خانگی را به شما آموزش می‌دهیم. در ادامه، با ترکیبات ارده شکلاتی و طرز تهیه به صورت مرحله به مرحله شما را همراهی می‌کنیم:

مواد لازم

مواد لازم برای ارده شکلاتی خیلی ساده و در دسترس است؛ اما بهتر بوده تا از کنجد مخصوص ارده که در واقع کنجد پوست کنده است، ترجیحا روغن کنجد، از شکر یا شیرین کننده طبیعی که سالم‌تر بوده مثل شیره خرما، پودر کاکائو تلخ یا شیرین با توجه به ذائقه و اگر علاقه داشتید از فندق برای ارده شکلاتی فندقی استفاده کنید. مقدار لازم ترکیبات ارده شکلاتی به صورت زیر است:

مواد لازمگرماژپیمانه
کنجد128 گرم1 پیمانه
روغن کنجد یا روغن مایع40 گرم2 قاشق غذاخوری
شیره خرما یا شکر12 گرم1 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو10 گرم1 قاشق غذاخوری
فندق پودر شده (دلخواه)20 گرم1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای آموزش ارده شکلاتی مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول – بو دادن کنجد

در مرحله اول، با استفاده از یک ماهیتابه بر روی شعله گاز بالا کنجدها را به مدت 5 دقیقه تفت دهید. حتما کنجد را به صورت مداوم هم بزنید تا خامی کنجد برود و بو داده شود.

مرحله دوم – آسیاب کنجد

با استفاده از هر وسیله‌ای که در دسترس دارید، کنجدها را آسیاب کنید تا به حالت پودری برسد. زمانی که حالت کنجدها پودری شد، روغن را به آن اضافه و آسیاب کنید. در این مرحله ارده حالت خمیری می‌گیرد؛ این کار را تا جایی ادامه دهید که کنجدها روان و یکدست بشود. ارده شما آماده است!

مرحله سوم – طعم‌دار کردن ارده

به ارده آماده شده عسل، شکر یا شیره را به همراه پودر کاکائو اضافه کنید و ترکیب کنید. در انتها اگر علاقه داشتید، فندق پودر شده را با ترکیب مخلوط کنید.

مرحله چهارم – سرو نهایی

ارده را درون یک شیشه در بسته قرار دهید و به مدت 3 الی 4 ساعت در یخچال بگذارید. ارده شکلاتی خانگی شما آماده است! در کنار یک فنجان چای و همراه نان تست این خوشمزه مقوی را میل کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

نکات تکمیلی

  1. کنجد خیلی زود می‌سوزد؛ برای تفت دادن دائما هم بزنید تا کنجدها ته نگیرد.
  2. حرارت بالای شعله گاز، باعث می‌شود تا خواص کنجد به صورت کامل حفظ شود.
  3. اگر ارده شیرین‌تر دوست دارید، مقدار شیره را افزایش دهید.
  4. بهتر بوده تا پودر شکلات را الک کنید.

سخن پایانی

به همین سادگی با استفاده از طرز تهیه ارده شکلاتی که پیش‌تر گفتیم، یک ماده غذایی به صرفه، خوش طعم و البته مقوی می‌توانید تهیه کنید. ترکیبات ارده شکلاتی را با توجه به مقداری که نیاز دارید، می‌توانید کم و یا زیاد کنید. برای یک بار هم که شده این ارده که سرشار از ویتامین و مواد معدنی است را درست کنید و از آن نهایت لذت را ببرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *