خواص حلوا شکری برای بدنسازان

آیا از خواص حلوا شکری آگاهی دارید؟ آیا خواص حلوا شکری برای بدنسازی را می دانید؟ آیا می دانید تاثیر حلوا شکری بر سوخت و ساز بدن به چه صورت است؟ چرا در گذشته و امروز تا این حد حلوا شکری ها طرفدار داشته اند؟ و بسیاری سوالات دیگر در مورد حلوا شکری که با هم در همین مقاله مطالعه می کنیم. تمام افراد، زنان و مردان خواهان عضله سازی و یک اندام زیبا، جذاب و در عین حال سالم هستند. با انجام ورزش های مستمر و رعایت یک اصول صحیح تغذیه به تناسب اندام مورد علاقه خود دست پیدا کنند.

مواد تشکیل دهنده حلوا شکری چیست؟

قبل از هر چیز باید مواد تشکیل دهنده حلوا شکری را به خوبی بشناسید تا بتوانید آن را با لذت بیشتری نوش جان کنید. این ماده غذایی مقوی از مواد زیر تشکیل شده است:

  • آب
  • ارده
  • شکر
  • چوبک
  • دانه کنجد
  • تخم مرغ
  • آرد گندم
  • دانه مغذی گردو

همچنین از طعم دهنده هایی مثل هل، وانیل و گلاب نیز می تواند در این حلوا استفاده کرد و آن را خوش طعم تر کرد.

7 مورد از خواص حلوا شکری برای بدنسازان

از خواص حلوا شکری برای بدنسازان می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. استحکام و سلامت استخوان ها در ورزشکاران اشاره کرد. که این امر موجب جلوگیری از ابتلا به بیماری پوکی استخوان می شود.
  2. موجب سلامت تنفس و سلامت ریه در ورزشکاران می شود.
  3. به کاهش التهابات عضلات کمک می کند.
  4. این ماده غذایی دارای کالری بالا و بسیار کم حجم می باشد و برای بدنسازان بسیار مفید است.
  5. یک انرژی زای طبیعی به دور از هرگونه مواد مصنوعی و شیمیایی است. باعث داشتن انرژی مداوم ورزشکاران در زمان تمرین می شود.
  6. از خصوصیات دیگر خواص حلوا شکری برای بدنسازان داشتن امگا است که فواید بسیاری دارد از جمله کمتر شدن آسیب های عضلانی و بیشتر شدن قدرت بدن و کاهش ضعف های ماهیچه ای می شود.
  7. به علت بالا بودن سطح ضربان قلب حین ورزش از گرفتگی عروق و سکته های قلبی جلوگیری می کند.

افزایش وزن با خوردن صحیح حلوا شکری

افزایش وزن با خوردن صحیح حلوا شکری

همانطور که اشاره کردیم این ماده غذایی بسیار پرکالری است و این سوال در ذهن به وجود می آید که آیا این ماده غذایی خوشمزه باعث افزایش وزن و چاقی در ورزشکاران می شود؟ چه مقدار از آن را می‌توان روزانه استفاده کرد؟

 

حجم بالای ریز مغذی های تشکیل دهنده حلوا شکری باعث می شود با خوردن آن سیر شوید و اشتهای شما کم شود. با انرژی بالایی که به شما می دهد موجب می شود که فعالیت های روزانه شما افزایش پیدا کند و موجب چاقی در فرد نشود. اما برای افرادی که از سطح فعالیت کمی برخوردار هستند توصیه می شود که در مصرف آن اعتدال به عمل آورند و تنها در وعده اصلی صبحانه استفاده شود. اما در صورتی که شما بدنساز هستید خوردن حلوا شکری در طول روز به کرات توصیه می شود.

تهیه حلوا شکری به چه صورت است؟

خوب این ماده غذایی خوشمزه هم در بسته بندی های متنوع در کارخانه های معتبر تهیه می شود و هم به راحتی با کمی وقت، خودتان در منزل می توانید آن را تهیه و نوش جان کنید. برای درست کردن حلوا شکری مقوی به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

شیرخشک به مقدار یک ونیم لیوان

پودر شکر به میزان یک ونیم لیوان

ارده به مقدار یک لیوان

گردو و دانه کنجد و یا هر ریزدانه مورد علاقه تان به میزان دلخواه

نحوه درست کردن حلوا شکری

ابتدا باید پودر شکر و شیر خشک را الک کنید و بعد از ان ارده را به آن اضافه کنید. این مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و به اصطلاح ورز دهید. کف ظرف مورد نظر را سلفون انداخته و کمی گردو و دانه کنجد بریزید و مواد ترکیب شده را داخل ظرف بریزید و فشار دهید تا سطح مواد به خوبی صاف شود.  در نهایت بر روی سطح مواد دانه کنجد و گردو یا هر نوع ریزدانه ی مورد علاقه تان بریزید. کار تمام است حالا به مدت 6 الی 7 ساعت داخل فریزر قرار دهید تا بسته شود.

به همین راحتی شما یک بمب انرژی برای خود درست کرده اید و می توانید در حین تمرین علاوه بر طعم بی نهایت خوشمزه آن از خواص شگفت انگیز آن بهره مند شوید.

سخن پایانی در مورد خوردن حلوا شکری

بهتر است مربی های ورزشی و تیم مشاوره تغذیه از خواص حلوا شکری برای بدنسازان غافل نشوند. اگر تحرک بالایی دارید و انواع فعالیت های ورزشی را انجام می دهید مصرف حلوا شکری را در سبد رژیم سلامتی و غذایی خود داشته باشید. اما این نکته را در نظر بگیرید که استفاده از ارده و کنجد و ریز مغذی ها باعث کیفیت این ماده غذایی خواهد بود. اگر از روغن های نامطلوب در تهیه آن استفاده شده باشد نه تنها کیفیت مطلوب را نخواهد داشت بلکه برای سلامت بدن نیز مفید نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *